Zapomeňte na to, co se píše ve všech příručkách Social Media
guru, protože „i mistr tesař se někdy utne“. Většina odborníků na sociální sítě
se řídí nepsanými pravidly, které často vycházejí z obecného PR. My Vám
představujeme pět strategií, které se vždy minou účinkem a mohou být pro Vaše
účely spíše škodlivé, než užitečné.
1.
Přihlášení a aktivita na každé sociální síti.
Předtím než si založíte účet na nové
sociální síti, přemýšlejte, co Vám přinese za profit. I uživateli, který není
v oblasti digitálního marketingu nijak vzdělaný, musí dojít, že zakládat
si účet na profesní síti LinkedIn, když chcete propagovat svůj „bazárek pro
miminka“ není zrovna šťastným počinem. Přemýšlejte, které sociální
sítě jsou
relevantní pro Vaši cílovou skupinu.
2.
Zveřejňovat všechno, co Vás napadne.
Aktivita na sociálních sítí musí být
součástí plánovaného programu na přesvědčování svých potenciálních klientů.
Z toho důvodu musíte vhodně selektovat příspěvky, které zveřejňujete.
Například pokud má Facebooková stránka Vaší společnosti prozatím málo fanoušků,
zveřejňujte příspěvky, které mají celospolečenský charakter a obsahují
přiměřenou míru vtipnosti. Postupem času, až si vytvoříte dostatečně početnou
komunitu, můžete zveřejňovat příspěvky, které jsou cílené na prodej Vašeho
produktu nebo služby.
3.
Věřit, že samotná existence Vašeho účtu na sociální
síti Vám přinese úspěch.
O každý účet se musíte důkladně starat a vytvářet
si komunitu uživatelů a sledovatelů. Své sociální sítě propojujte! Dáte tak
najevo, že nejste závislí pouze na aktivitě jednoho účtu a budete vytvářet
dojem větší společnosti.
4.
Tvořit účty na sociálních sítí pro účely SEO.
Nepochybujeme o tom, že Google dává
přednost stránkám, které jsou aktivní v sociálních sítích, ale SEO by mělo být
součástí samostatné marketingové propagace. Čas navíc, který obětujete při
vytváření SEO, se Vám vrátí v podobě kvalitnější reklamy a průhlednějších
statistik.
5.
Sdílení „virálního obsahu“.
Pokud sami neobjevíte, nebo nevytvoříte,
jedinečné a důvtipné video, které budete publikovat na sociální síti,
nepouštějte se do sdílení virálních příspěvků. Dle výzkumů společnosti
Microsoft mají tzv. virální příspěvky velmi krátkou životnost a Vaše společnost
se ztratí mezi miliony uživatelů, kteří nasdíleli podobný obsah.
0 komentářů:
Okomentovat